• plazzarinilucas

Santa Cruz y El muelle de Capitola

After our first experience of CouchSurfing and San Francisco, two days later we headed south for an hour to Santa Cruz!

Once again, we were met by another great host, Daniel, and felt so lucky as his house was positioned right in front of the famous Board walk. We arrived late in the evening after viewing yet another bus on our way which took longer that anticipated. Daniel was so friendly and took us into the main ‘down town’ as is called here in the states and we got some quick dinner. Whilst eating, we got some local tips; where to go for coffee, surfing spots and other cool things to do near by.

The following day, Sunday was a bit of a sit back a think kind of day. No-where was open, so it gave us time to take a walk with Donna, Daniel and his dog Playton along the beach, watching the crowds of volley ball players set up and head along the pier. Here we un-expectantly came across our first encounter with some sea lions! They are spectacularly huge! Some lay sleeping on the wooden supports of the bridge (how on earth they can shift such weight onto these small supports we have no idea), whilst other played and chatted to each other in the water. It was a really wonderful thing to see, even more so because it was so unexpected!

What we are finding here in so far in America is how friendly everyone is. Never are you short of a “hi there, how is your morning?” from complete strangers where ever we go! One such example of this was the invite we received from Daniel’s neighbours. What started as simple bbq invite, was soon expended to drinks in there home, followed by endless food along with great company. When you are travelling from place to place, with nowhere to call home, this was a real act of kindness and we hope when the time comes, we would open up our own home to other travellers in the same position.

One one of last days staying with Daniel, we took a day out and visited a smaller town past Santa Cruz called Capitola! We loved this place, it was a smaller Santa Cruz and had a much nicer feeling to the place. The pier was beautiful and quaint with lots of fishing taking place off the side. There was live country music playing in one of the pub/restaurants and at closer glance, there were people dancing, and enjoying their Sunday in the sun! With the American flag blowing in the wind at the top and the view of surfers in the distance, it was the real Californian experience (minus the tourists!)

5 days into our travelling dream we are feeling very content. Number of nights paid for accommodation, zero. New people we’ve met, many. New places we’ve visited since landing, loads! Exciting things to come in our next blog?

Definitely!

Santa Cruz y El muelle de Capitola

Tras nuestra primera experiencia de CouchSurfing en San Francisco, dos días después condujimos una hora dirección sur hacia la costa, SantaCruz!

Nuestra llegada fue mas tarde de lo previsto, porque para variar, había trafico en la ciudad se San Francisco. Aun así, una vez mas, fuimos acogidos por un gran huésped, Daniel. Fue una gran suerte ya que su casa estaba justo delante del famoso paseo marítimo y del muelle de madera, él fue muy amable y nos llevo a cenar al centro de la ciudad, aquí conocido como ''down town''. Mientras cenábamos pudimos anotar algunos consejos; donde tomar café, lugares para surfear y otras cosas interesantes cerca de la zona.

El día siguiente, Domingo, fue un poco de relajación y organización. Puesto que todo estaba cerrado pudimos disfrutar de un paseo con Donna, Daniel y su perro Playton por la playa mientras observábamos a los equipos de voleibol montar sus campeonatos a lo largo de la playa.

Seguimos el paseo y en el muelle fue donde obtuvimos nuestro primer encuentro con leones marinos ¡son increíblemente grandes! algunos estaban tumbados durmiendo en las maderas del puente ( no llego a entender todavía como esas maderas tan pequeñas soportan tanto peso), mientras que otros jugaban y se comunicaban en el agua. Fue algo maravilloso de ver, y mas todavía porque fue imprevisto!

Algo que hemos percibido desde que hemos legado a américa es lo simpática que es la gente. nunca falta un ''hola, que tal va el día?'' de gente totalmente desconocida sea donde sea que vayas! Un ejemplo de ello fue la invitación que recibimos de los vecinos de nuestro anfitrión. algo que empezó como una simple invitación a una ‘picadita por la tarde' se convirtió en un sin fin de bebida y comida con una compañía inmejorable.

Cuando viajas de un lado a otro, sin un lugar fijo al que llamar tu casa, este tipo de actos de amabilidad son muy valorados y te hace sentir como uno mas del grupo. Esperamos que cuando nos llegue el momento, podamos abrir nuestra casa a otros viajemos en la misma situación.

Uno de los últimos días de estancia en Santa Cruz, hicimos un viaje hacia las afueras de la ciudad y visitamos un pequeño pueblo llamado Capitola. nos encanto ese lugar, es un pequeño lugar con una muy buena vibración ! También tiene muelle y era precioso, muy original, con mucha gente pescando en ambos lados. música country sonando en directo y gente bailando y disfrutando del domingo. La bandera americana ondeando en lo alto del poste y una panorámica de surferos en el mar... fue una verdadera experiencia Californiana. Solo llevábamos 5 días de nuestro viaje, estamos muy contentos.

Noches pagadas en hotel por alojamiento: ninguna. Personas increíbles que hemos conocido: muchas. Lugares nuevos que hemos visitado desde que hemos aterrizado: muchísimos ! Nuevas sorpresas para futuros posts en el blog?